Fotboll & glass



Igårkväll spelade Frankrike mot Italien, jag höll på Frankrike men tycker så synd om dem när de förlorade. De hade verkligen oturen på sin sida..Precis i början av matchen blir Ribery skadad, Frankrikes bästa spelare enligt mig, så han blir tvungen att åka till sjukhuset. Därefter får Italien straff, det var i och för sig rättvist dömt men att den franske spelaren dessutom får rött kort i samma händelse var överdrivet. Detta var också i första halvlek så Frankrike blir tvungna att spela med en man mindre resten av matchen..Tycker också synd om Henry som råkade styra in Italiens frispark i eget mål så att de fick 2-0. Detta ledde alltså till att Italien går vidare som tvåa ur deras grupp, också tack vare att Holland vann över Rumänien.
Hoppas att det är fler än jag som är fotbollsintresserade, jag har ju trots allt spelat i 10 år själv.. Men oavsett om man är intresserad eller inte så tycker jag att man ska se Ryssland-Sverige ikväll.



Stackars Ribery...



Självklart måste man ha något gott att äta om man kollar på fotboll. Undrar var det blir ikväll till Sverigematchen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0